A vegetáriánus étrend előnyeiEgy 2004-ben megjelent tanulmányból megtudhatjuk, hogy a betegek könnyen térnek át a szokásos mindenevő étrendről a zsírszegény vegetáriánus étrendre, aminek eredményeként fogynak, csökken a vérnyomásuk, és más előnyökkel is jár. Az orvosok általában azt hiszik, hogy betegek nem képesek átállni a vegetáriánus étrendre. Tudományos folyóiratokban legalább négy olyan tanulmányt közöltek, mely bizonyitja, hogy a betegek át tudnak térni egy "szigorú" diétára, mely látványos egészségbeli előnyökkel jár. A tanulmány résztvevői művelt, a postmenopausa korában levő, túlsúlyos nők voltak. Két csoportra osztották őket, az egyiknek zsírszegény vegetáriánus étrendet írtak elő, a másik csoport szolgált kontrollként. Azon túl, hogy jelentősen többet fogytak, a vegetáriánus étrendet követő nők 89 százaléka arról számolt be, hogy 14 hét elteltével meglehetősen vagy teljesen hozzászokott a vegetáriánus étrendhez, és 86 százalékuk mondta, hogy a jövőben is folytatni fogja a vegetáriánus étkezést. Az amerikai orvosszövetség folyóiratában, a JAMA-ban megjelent tanulmány szerint a mandulán, szóján és más egészséges ételeken alapuló vegetáriánus étrend gyakorlatilag éppen olyan hatékonyan csökkentette a koleszterin szintet, mint a sztatin gyógyszerek. forrás:
|
|||
Ha értékesnek találod ezt az oldalt, a következő kódot a honlapod forrásába illesztve tudsz a honlapnak erre a konkrét oldalára mutató linket elhelyezni: |











