Az egészség és a növényi étrend"A vegetáriánus táplálkozási mód alkalmas és megfelelő az életciklus bármely szakaszában" - jelenti ki a Szövetség állásfoglalásában. "Sok érv szól a vegetáriánus táplálkozás iránti növekvő érdeklődés mellett. A vegetáriánusok száma az Egyesült Államokban várhatóan növekedni fog az elkövetkező évtizedekben." *** Az Egyesült Államok kormánya végül felismerte, hogy a vegetáriánus diéta egészségesebb, mint a húson alapuló és felülvizsgálta az 1996-os hivatalos táplálkozási útmutatót, hangsúlyozva a magok, gabonafélék, zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságát. *** A húst evők között lényegesen gyakoribb a magas vérnyomás, a szív- érrendszeri megbetegedés, a rák, cukorbetegség, elhízás és epekövek, mint a vegetáriánusok között. Gyakrabban kapnak ételmérgezést is. Több, mint 63 millió amerikainál állapítottak meg orvosi kezelést igénylő magas vérnyomást. Vizsgálatuk szerint a magas vérnyomás csaknem háromszor gyakoribb a húsevők, mint vegetáriánusok között. *** Egy 2004-ben megjelent tanulmányból megtudhatjuk, hogy a betegek könnyen térnek át a szokásos mindenevő étrendről a zsírszegény vegetáriánus étrendre, aminek eredményeként fogynak, csökken a vérnyomásuk, és más előnyökkel is jár. *** A Southampton-i Egyetem egy kutatása szerint magasabb az intelligenciahányadosuk (IQ-juk) azoknak, akik vegetáriánus étrendet választanak. A kutatók rájöttek az intelligenciával való összefüggésre: minél magasabb az IQ a gyerekkorban, annál nagyobb a valószínűsége, hogy felnőttként vegetáriánus lesz az ember, írja Catharina Gale és kutatócsoportja a "British Medical Journal" szaklapban. Ez a felismerés összhangban van korábbi tanulmányokkal, amelyekben az intelligencia és az egészségesebb életmód összefüggését kutatták. *** Az Orvosok a Felelős Orvoslásért (PCRM - Physicians Committee for Responsible Medicine) nevű tekintélyes non-profit szervezet, amelynek több mint négyezer orvos tagja van az USA-ban, már 1991 óta harcol a hús- és tejfogyasztás ellen. A szervezet nemcsak egészségpolitikával foglalkozik aktívan, hanem kutatással is, és kutatásainak eredményeképpen fogalmazta meg azt, hogy a jelenlegi, húson (beleértve a baromfihúst is), halon és tejterméken alapuló étrendünk nem csak hogy nem tartalmaz elegendő tápanyagot, de egyenesen betegségeket okoz. >> tovább *** Ha négy kulcsmondatban meg kellene engem győznie a vegetáriánus életmód előnyeiről engem, vagy bárki mást, mit tartana legfontosabbnak? ***
|
|||
Ha értékesnek találod ezt az oldalt, a következő kódot a honlapod forrásába illesztve tudsz a honlapnak erre a konkrét oldalára mutató linket elhelyezni: |











